Tuesday, October 5, 2010

JAMUAN AIDILFITRI ALOR STAR


Time : 1100 – 1530
Date : 051010
Place : Kowamas, Alor Star

Ha..Haritu masa buat Open Office kat branch sendiri, xsempat nk post entry. Skang ni, biler branch laen wat Open Office, baru terhegeh2 nk buat entry. Tula..laen kali RAJIN sikit yer cik Suli. Ni, tak…MALAS jek! Kekwn aku pon yg baru bertapak pon da banyak da posts.Huhu…

Pagi tu, aku sampai opis cam biasa. Belek2 dulu kat depan cermin (tabiat!) On pc, bukak email..check report ye..bukan nk jenguk junkmails yg beribu tu..Baru berapa minit, HQ called. Ade sikit silap kt report aku tu. Aku pon “repair”la balek. Huhu. Kekwn yg laen nampaknye da xsaba2 nk g Open Office tu aku jek yg terhegeh2 buat keje lagi. 15mins, settled!

Pemandu : SHEDA
Pemilik kereta : SHEDA
Tukang duduk dlm kereta : SULI,SHIMA,LINA

Lepas isi minyak tong2, kami pon dipecut oleh Sheda ke Alor Setar. For me and her, directions to get there was ZERO! Naseb baekla Tukang duduk dalam kereta lagi dua org tu pernah duduk Kedah. So, sepanjang jalan, SHIMA yg xreti antara kanan and kiri tu la yg bg directions dgn carany tersendiri. Hahaha. Kelam kelibut jugak kekadang minah nih. Last2 dea jdkn aku, Si Tukang duduk dalam kereta sbg penunjuk arah kiri and Si Pemandu sbg arah kanan. Haha. Ikut suka at ko la dikk..
Syhh..dea ni confused kanan and kiri, aku lagik confused..Dea ni makan tgn kanan ke kiri?kekekeke

Perjalanan jauh tak kusangka..Kerna perut ku amat sengsara..Memikirkan makanan disana..Serta minuman penghilang dahaga…Hohoho..Alor Star..Hohoho Alor Star..

Xtahu la pulak dr Seberang Jaya ke Alor Star lebey kurg nk ke Ipoh jek.Haih..perut da memedih. Tula…degil sgt.Xnk bekfesss..Hambek ko!

Dalam kul 1315, sampaila kami. Alhamdulillah..Perjalanan xde masalah. Wah! Bos I pakai baju melayu serta sampinny, serta bunga didada kiriny! Hehe. Patutla xnk g opis yerrr..Kekeke..Aku pon dengan senyum riang serta langkah ayu yg tersusun pon berjumpala dgn Bos Alor Star dengan ucapan selamat. Berjumpa plak dgn Basri and Fairuz yg last skali jumpa ms team building jek. Wah! Wahai kalian si jejaka! Sungguh tampannyer dengan baju melayu serta sampan yg segak terselit di pinggang..Cewwah!! Da berusik2, da abes sesi pengenalan, aku yg dihambat rasa kebuluran pon terus menjejak ke khemah makan. Nasik minyak, ayam masak mera, satay, ketupat palas serta rendangny.Wuhu.!! Melantak time~

Oh! Lupa! Baju kebaya aku haritu sama plak dgn tema anak2 dara Kowamas Alor Star. Hehe. Aku, Fara, Ida and Wawa masing2 berkebaya putih. Ayu korang! Hehehe. Skali skala trasa pulak aku ni Tuan Rumah. Hahaha.

Selesai sesi membuncetkan perut, kini tiba the next session..Snap! Snap! Heeeee…Part yg aku paling sangat amat suka! Bawah khemah, dlm opis.Wuwuwuwu..Suli mmg suke bgambar. Lagik2 ade cameraman. Wah!!Lagi menjadi2. Lumrah yer Tuan Puan. Jangan misjudge sayerrr..

Ni, kiriman sayer melalui hp korang yg dijadikan mangsa photographer x bertauliah.

Geng Kebaya Putih. Belakang dari kiri : Wawa, Fara, Suli, Ida

Ida yg kiut

Wawa yg comel

Kami yg seronok tgkap gamba :)


Anak2 Dara Penang Branch :)


Incik Palut :P



Ala…da nak balek :( Wawa sempat ag bungkuskn aku ayam msk mera. Mekaseh yer sayang!! Bole perhangat esok hari..:) Da dpt goody bags. Perut da xbole kawal lagi kebuncetanny. Penat suda berphotography. Hari makin petang. Kami ingin pulang. TAPI!! Cik Wawa kesygan kita ni telah mengingatkan aku ttg satu janji waktu dulu…

“Kalau kamu nak duit raya, kamu datang masa jamuan Hari Raya nanti” skrip spontan Cik Jidi kita, Bos Alor Star. Hehehe..Dengan cepatnya, tanganku hulur minta janji ditunaikan dengan tunai! Bukan cheque. Hahaha.

“Kamu nak berapa??”Wahh…soalannnnnnnn…Ni yg makin maseh bersemangat nih. Tapi, dgn tidak mahu membazirkan duetny, aku hny minta ….”Saya nak yg warna merah keatas!!” hahaha…Tak dpt on the spot sbb tamu nk jumpa. Tapi, still dpt jugak! Hahaha. Mekaseh kepada anda yg mengingatkn sayer ttg janji tersebut! Hihi

To love Fara, Ida, Wawa mekaseh sbb lyn kiteorg and thanks sbb baju kite sama. Weeee…~~

No comments:

Post a Comment