Tuesday, October 5, 2010

POLIS GATAL TAK BERKEPALA!!


Nak sambung entry bawah tu mcm panjang sgt cterny. 
Haa..masa balik tu, kami singgah dulu beli air Nira Nipah. Oh, sumpah aku xpena rasa. Dorg kata sedap, sejukkan badan. Aku bukan bole. Kalo semua nk beli, aku pon teringin jugak. “Nira 4 ikat tepi!” Wah..mcm da sll jek beli. Upenyer air tu akak tu da ikat abes da. Terpaksala dea potong sikit tepi tu and ikat dgn tali. Jadila air ikat tepi.. Lepas dialog biasa jual beli dilafaz, kami pon dipecut lagi oleh Si Pemandu. Sip! Wekk!! Uuuuu…Xsedapppp…1st sip baru..Nk wat cmne. Dorg da masing2 ade air. Terpaksala aku hirup jugak. Lama2.. “Best jugak air nih” :)

Jalan. Jalan. Jalan.

Kami diperasan oleh sebuah kereta polis yg kebetulanny pon brada dijalan terbabit. Aku tengok, kawan sebelah dea suh mmber dea tahan kami…Ahhh. Mcm biasa. Berhenti. Tawww dahh..

“Dari mana? Mintak lesen” Sheda bagi.

Sembang. Sembang. Sembang. Aku push Sheda suh bagi flyers. Wat loan. Sape suh tahan. Haha. Dah selesai sesi mengorat, kami pon blahla selepas menolak pelawaan untuk melepak bersama ke Sungai Petani.

Tak sampai setengah jam! Text delivered to Si Pemandu. “Segakla awek Satria 4 orang tu . Hehe” Satu kereta gelak besar. Amboi2 cik Polis…Bukan maen korang yer. Malas layan.

To Encik Faizal and Azizi. Terima kaseh kerana menahan kami dengan alasan orang belakang xpakai seat belt. InsyaAllah, kami akan ingat pesan encik yang amat2 prihatin terhadap undang2 jalan raya. :) 

Nilah Polis Gatal Tak Berkepala :P

No comments:

Post a Comment